ABS blokų 001 ar 005 patikra

Kaip patikrinti 001 ar 005 ABS bloką?

Nuo 1998 metų į E38, E39 ir E53 BMW modelius buvo montuojami BOSCH gamintojo ABS sistemos valdymo blokai, kurie turi konstrukcinę problemą. Šių blokų viduje sutrunyja ir nutrūksta jungtys tarp vidinės elektroninės dalies ir korpuse esančios išorinės jungties.

Abs blokas

Vienu iš tokiu atvejų valdymo blokas “nebemato” ABS daviklių, nurodoma daviklio klaida. Taip pat gali būti, kad nepavyksta atlikti diagnostikos šiam blokui, ar netgi visam automobiliui – nutrūkusi “korpuso” jungtis. DSC tipo blokams gali nerodyti, ar neteisingai rodyti, stabdžių sistemos slėgį. Ar nėra šių gedimų galima patikrinti paprastu multimetru (“testeriu”).

Abs bloko jungtis

ABS daviklių problemos patikra

Pateiktame brėžinyje matome ABS bloko jungties schemą. Joje pažymėta, prie kurių kontaktų yra jungiami ABS davikliai. Schemoje jie pavadinti taip:
FR – priekinis dešinys;
RR – galinis dešinys;
RL – galinis kairys;
FL – priekinis kairys.
Tikrindami neigiamą multimetro matavimo laidą priliečiame prie juodai pažymėto kontakto, teigimą – prie raudonai pažymėto.
Matuoti galime varžą arba įtampos kritimą (pažymėtą). Aiškesnis yra įtampos kritimo matavimas.
Esant nesugedusiam blokui, įtampos kritimas yra apie 0,7 V – 0,9 V; varža apie 1 MOm – 30 MOm. Visų daviklių parodymai turi būti maždaug vienodi.

“Korpuso” jungties patikra

Ši jungtis yra svarbiausia. Ji jungia elektroninės dalies ir automobilio korpusus (GND). Jai nutrūkus išvis neveikia ABS elektronika, taigi nepavyksta atlikti diagnostikos ABS blokui. Taip pat gali būti blokuojama viso automobilio diagnostinė linija. Ir, kas svarbiausia, eksploatuojant automobilį su šia problema galima nepataisomai sugadinti ABS bloko elektroniką. Pateikiame vieną iš būdų šios jungties patikrinimui.
Įsitikinus, kad yra veikiančių ABS daviklių jungčių, matuojame varžą tarp GND kontakto Nr. 5 ir vieno iš šių kontaktų (brėžinyje pažymėtų raudonai): 12, 16, 29 ar 31. Esant sveikai jungčiai turi rodyti 100 Om – 300 Om varžą.

Jei blokas sugedęs, tai tikrinant ABS daviklių ar “korpuso” jungtis multimetras rodys atvirą kontaką – tą patį, ką rodo matavimo laidų niekur neprijungus. Tai gali būti “oL”, “1” arba kita, prilausomai nuo įrenginio.
Jeigu matuojant visur gaunami blogi parodymai, pabandykite pakeisti matavimo laidus vietomis, matavimo režimą ar multimetrą.
Jeigu problema atsiranda varikliui pašilus, pabandykite pašildyti bloką.

Šaltinis Autodarna